Maailman tylsin ihminen


Don't Stop Believing - Sam Tsui (Cover)

Olin ehkä eilen maailman tylsin ja tyhmin ihminen. Mun piti mennä juhlimaan, tapaamaan ihmisiä ja pitämään hauskaa Tikkurilaan Torelloon. Mutta kuinkas kävikään. Pöpisti, paskasti, tyhmästi. Ähh.
Olisin halunnu
Oikeesti
Mulle tuli nimittäin tosi paska olo. Siis ei niinkun huono mieli tai mitään, mut niinkun fyysisesti tosi paska olo. En jaksanu mitään, mua väsytti, päätä särki (tän siitä näkee kun en oo tarpeeks ulkona, olin ainoastaan kävelly noin 15 minuutin matkan ulkona) ja kurkkukin on kipeä :( 
Tulin sit semmoseen tulokseen etten jaksa ollenkaa lähteä.
Oon nimittäin sitä mieltä, että en mee sairastuttaa itteeni yhtään enempää mihinkään,
ja jos olo ei ole hyvä, se tarkoittaa nukkumaan menemistä (kait!)

Sitten kun mun ongelamana on, että sitten kun mun päätä särkee niin se ei lähe pois kun vaan ulkona (ah raikasta ulkoilmaa) ja se aina palaa kun tuun takas sisälle. Ja jokin, en tiiä mikä, mussa ei tykkää särkylääkkeitten ottamisesta

Kun pääsin kotiin niin menin ulos ottamaan kuvia (noh tää sitten ratkaisee kaikki mun ongelmat.) Mut päänsärky meni pois siksi aikaa! Kello oli vasta jotain 9 mutta silti oli tosi pimeää, mutta koska kameroissa on taikaa (ahh rakastan valokuvausta, kameroita, iltaa, yötä, nukkumista, valoja!) niin kuvista tuli tosi "päivämaisia", näyttää siltä, että olisi ollut tosi valoisaa :-D


L is for losers

Jump baby Jump!

Siellä oli oikeesti tosi pimeetä.. Ei kuitenkaan ihan noin pimeetä. Salama valehtelee!

Tämä kuva oli täys vahinko.
Mutta se juuri kuvatessa onkin hauskinta, parhaat otokset syntyy täysin vahingossa!
Asetuksena oli edelleen pitkä suljinaika,
veljeni ei tajunnut sitä ja mietti että miksi se ei nyt sitten ota sitä kuvaa
ja käänsi kameran pystykuvasta takaisin vaaka-astentoon,
niin valot seagoivat tuollatavalla hauskasti :3
Tässä kuvassa on "kaksi suuntaa" :DD

Tästä kuvasta kukaan ei tajua mitään! :D Toi sininen läntti tossa keskellä on siis meitsin paita
(Tää otettiin ilman salamaa)

Faija anna mun ajaa pihatie (lupaan että saunaan vettä vien) 

Nyt vasta myöhemmin tajusin, että mulla saattoi olla pilvisen sään
valkotasapaino
päällä niin kuvista tuli tommoset oranssit.

Sky's the limit..

Pihatie :D


Haaaamu, salaman kanssa otettuna kuvista tuli syksyisemmän ja enemmän oikean maiseman näköisiä

Pilvien liike näkyy blurrimpana tässä kuvassa :D
Ja jos katsoo tarkasti, niin siellä voi huomata pari tähteä
(suosittelen siis klikkaamaan suuremmakssi!)

Tässä tähdet näkyy paremmin :)
Koska L is for losers, tää luuseri meni melkeen heti kuvien ottamisen jälkeen nukkumaan.
Tänään kävin sienessä, ja aattelin vaan jatkaa tylsää linjaa ja katella leffoja himassa (lainasin kirjotosta pari mooovieta!)

Adioss, Julia

Kommentit

  1. Aaaa ihania kuvia! Mut mä en ymmärrä miten tollaset kuvat saadaan? haluisin kans leikkii valoil ja saada liike-epäterävyyttä ja ihmiset läpinäkyviks, mut mä en vaa osaa.. Voitko kertoo miten sä otit noi kuvat? Pyydän!

    VastaaPoista
  2. uaaa apua, oon tosi huono neuvomaan mutta voinhan mä aina yrittää :D Ja HUOM: en todellakaan osaa käyttää minkäänlaisia valokuvaus termejä!!!!!!!

    EN tiiä miten osaat käyttää kameraa, mutta laitan tähän noita asetuksia.
    Kun kamerassa on se "asetusrenkula" mistä voi valita Automaatin jne, minulla on asetuksena "S" tai joissain kameroissa se on "TV"

    http://1.bp.blogspot.com/-aTS0K-vkwus/TpASY0Y3YeI/AAAAAAAABRo/v4CmOTjGwZI/s1600/DSC_0534.JPG
    Tuon kuvan suljinajaksi asetin 5 sekunttia, käytin salamaa niin "ensimmäisestä kuvasta" jonka kamera "maalaa" viiden sekunnin aikana tulee tarkka. Koska suljinaika on niin hidas, kameralla on paljon aikaa "jatkuvasti tallentaa uutta materiaalia". Kun kameraa sitten liikuttaa, etenkin valot reagoivat erittäin hauskasti.
    Käytin koko tämän kuvaus session aikana jalustaa, joten kamera pysyi paikallaan. Kyseisessä kuvassa kamera siis oli jalustalla aluksi pystysuuntaisesti kiinnitettynä, ja ennenkuin suljinaika oli "loppunut" käänsin kameran vaaka-asentoon, joten valoista muodostui tuollainen ympyrän kaari.

    http://4.bp.blogspot.com/-0PSEawIb2KM/TpASt5JR6vI/AAAAAAAABSE/mZNCg58yuDw/s1600/DSC_0554.JPG
    tämän kuvan otin myös n. 8 sekunnin suljinajalla, kuva otettiin salamalla, joten siihen tuli todella syksyiset sävyt. Kun kamera oli jo alkanut tallentaa kuvaa, siirryin kameran eteen ja vain pysyin paikallani (kamera oli jo ns. tallentanut sellaisen kuvan, jossa minä en ollu lainkaan taustalle ja kuvaa, jossa minä olin ruvettiin "rakentamaan" vanhan kuvan päälle) Sama efekti olisi myös saatu sillä että kuva oltaisiin otettu alusta asti ilman salmaa, sillä ihminen ei kykene ihan täysin paikallaan olla, joten pientä heilumista ja "haamuuntumista" olisi muutenkin tapahtunut. Kannattaa myös yrittää sellaista, että liikkuu kameran ottaessa kuvaa. Silloin saat "haamun kulkemaan perässä" (otettiin sellaisiakin kuvia, mutta omasta mielestäni ne eivät oikein onnistuneet) On kuitenkin todella tärkeää, että kamera pysyy paikallaa, joten jalustan käyttö oisi aika hyvä, muuten koko kuvasta tulee blurri!

    sitten vähän ohi aiheen:
    http://3.bp.blogspot.com/-8OuCeQ3zKCA/Tm303Zvdu3I/AAAAAAAABA4/Y8-UNmdbgRc/s1600/2011-08-29+%25285%2529+fb.JPG
    tämän kuvan otin semi lyhyellä sulhinajalla.. oli nopeampi kuitenkin kuin sekuntti. Nyt en tarkkoja teitoja muista. Salama oli käytössä, joten kuvasta tulee tarkka. Sitten vain sillä aikaa kun kameran suljin "sulkeutuu" kuvaa joko zoomataan tai loitonnetaan (tämä ei taida onnistua pokkarikameralla, jossa ei ole pyöritettävää objektia?)

    eli perusideana olisi vain leikkiä kameralla, asetukseilla, salamalla, liikkeellä. Ilman salamaa (ainakin oman kokemuksen mukaan) kuvista tulee "heilahtaneempia" ja haamuisempia.

    Jos et tajunnut näistä tiedoista yhtään mitään, niin sano vain, voin yrittää vaikka tehdä valoihin ja haamuihin liittyvän valokuvauspostauksen :))

    Voin myös lämpimästi suositella vaikkapa lainaamaan kirjastosta kirjan:
    Kehity Kuvaajana 52 luovaa kuvausprojektia (kirj. Chris Gatcum) Itselleni ainakin se antoi paljon inspiraatiota, esim tuohon viimeisimpään esimerkkiin ;)

    hyvä kuvaushetkiä ja voin aina yrittää selittää paremmin!!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti