Kun arki vetää mukaansa ...

Bujaaa! Olen tässä viimeiset pari kuukautta päivitellyt että "no voi vitsi, ku en oo yhtään päivitellyt blogia". Meikäläisen kesäloma meni juuri niinkuin piti; söin paljon, luin erittäin paljon, otin joka päivä aurinkoa, uin ja pääasiassa eristäydyin mökille nautiskelemaan tekemättömyydestä. Ihana loma. Nyt olen ollut jo viikon töissä ja toisen koulussa (tai noh, oikeastaan vasta puolikkaan viikon koulussa, mutta pointti oli..) ja tuntuu siltä, etten olisi nautinnollisella lomalla ollutkaan. Niin se arki vaan vetää mukaansa.

En tiedä tekikö parin kuukauden blogiradiohiljaisuus hyvää, huonoa vai hyvin huonoa tälle meikäläisen päivitystahdille. Itse veikkan jälkimmäistä vaihtoehtoa.

Mulla ei jostain syystä ole ollut lainkaan kiinnostusta valokuvaukseen, piirtämiseen, tai oikeastaan kauheasti mihinkään. Nyt mun lukuinnostuskin on jo laantunut, kun takana on monen monta hyvää kirjaa. (joista lupaan tehdä ihan pian "kirjat kesä 2014"-listan)

Olen ehkä hiukan häkeltynyt siitä, että olen oikeasti aloittanut koulun ja että koko mun nyt pari vuotta kestänyt välivuosiaika on ohi. Koko mun vuorokausirytmi on kierähtänänyt päälaelleen ja elämän prioriteetit asetettu uudestaan niin, että kohta "käy koulussa" on sielä kärkikahinoissa. Enää työt eivät ole se meikäläisen elämää eniten määrittelevä ja aikataulullistava juttu. Minulla on vapaa-iltoja! Olen niin iloinen.

En oikeastaan tiedä mitä kaikkea mun pitäisi tänne tuhrustaa. Niin vähän, mutta toisaalta taas niin paljon on tapahtunut. Lomalla ei tapahtunut mitään, mutta sekin oli paljon se. Koulun alku on suuri muutos, koulussa on ollut ihan mahtavaa, ja meidän luokka on ihan huippu! Olen vain kaikille hehkuttanut sitä, kuinka kivaa oli aloittaa koulu. Pari vuotta samaa duunia rupeaa maistumaan jo hiukan puurolta, joten olen niin iloinen, kun ei tarvitse enää pääsääntöisesti käydä töissä, jonka työajatkin tappaa kaiken sosiaalisen elämän.

Huh, toistin saman asian tässä parin kappaleen sisällä vain usealla eri tavalla: oli siis superkivaa aloittaa koulu. Vielä on muutamia käytännönasioita hoitelematta. Opintotukiasiat, opiskelijakorttijutut, kuinka jatkossa yhdistän koulun ja työt, kuinka paljon ylipäätään voin tehdä töitä, etteivät tuet mene. Kaiken päälle olen alkanut kehitellä itselleni kämppähaaveita ja suunnitelmia sen asian suhteen. Mutta ei niistä sen enempää - rupeaa tässä jo aikamoinen novelli olemaan.

Tänään kuitenkin aurinko paistoi ja otin kameran mukaan lenkille, eihän näistäkään oikein mitään tullut..

DSC_0790


DSC_0797


DSC_0802


DSC_0811


DSC_0824


DSC_0827


DSC_0829


DSC_0835


DSC_0849


DSC_0850


DSC_0858


DSC_0862


DSC_0863



Kommentit