Julian Aakkoset

Aikaisemmin postauksessa kirjoitettiin Iitan aakkoset, tänään on sitten vuorossa meikäläisen oma aakkoslista. Olen tehnyt tämän kahdesti aikaisemmin. Ja näiden ilmestymistahti on noin yksi aakkoslista per vuosi. Klikkaa TÄSTÄ ja TÄSTÄ nähdäksesi aikaisemmat postaukset. Vaikka pienoiset tilannekatsauksen jälkeen huomasin kyllä, että viime vuodelta oli aakkostelu jäänyt kokonaan tekemättä. Mutta, eipä maailma siihen kaadu.


Auringon otto ... Rakastan rusketusta ja päivettynyttä hipiää. Kärsin suuresta loman jälkeisestä masennuksesta, koska kaikki rusketukseni on tällä hetkellä kadonnut. Odotan innolla kesää, neljän viikon lomaani ja rusketusta.

perfect Bikini Body Operaatio ... Tän hetken, oikeastaan jo jonkun aikaa, on going operaatio. Kaiken piti olla valmista ennen thaimaan reissua, mutta hups, tuli joulu ja bai bai bikinibody ja sitä rataa.. Toivon, että joskus minulla olisi rohkeutta ja syytä kirjoittaa "how i did it" postaus, ennen jälkeen kuvilla ja kaikkea! Mutta sen teen vasta sitten, kun olen saavuttanut tavoitteeni!

Chocolate ... eli meikäläisen bikinibody operaation heikko lenkki. Olen niitä naisia, jotka rakastavat suklaata. Mignonmunat ja pienet pääsiäismunat ovat tämän hetken houkutin. Joulusin kiusaa geisha... Ja niin edespäin. Suklaafani mikä suklaafani.

Dubrovik ... Olen suunnitellut kaverini kanssa äkkilähdön ottamista, jos sellainen löytyy, kesällä. Dubrovik on tällähetkellä yksi suosikki matkakohteistani, jonne olisi kiva päästä!

Eläimet ... Olen pienestä asti ollut auttamaton eläinfani. Siinä missä muutamat kaverini saattavat kärsiä vauvakuumeesta, meikäläisellä on eläinvauvakuume. Osaan myös toimia ja tulen paljon paremmin toimeen eläinlapsien, kuin ihmislapsien kanssa.


Fiksu ja filmaattinen ... ainut fiksuuden mittari, mikä minulla tähän mennessä on taskussa on tämä: Ylioppilaskirjoitukset (matematiikka, lyhyt L. Englanti C. Biologia E, Äidinkieli E) Ja filmaattinen olen siinä määrin, että tykkään pääasiassa pelleillä ollessani kameran etupuolella. Ilmeillä ja väännellä naamaani. Kaikilla tavoin fiksu siis ;)


Gym ... minulla on  ollut (ja on välillä edelleen) todella ristiriitaiset ajatukset ja tunteet salilla käymisestä. Yhdessä vaiheessa koin suuren suunnanmuutoksen ajattelutavassani salillakäyntiä kohtaan. Ehkä se ei olekaan sellaista pakkopuurtamista, mitä kuvittelin. Olin siis vielä vuosi sitten erittäin salivastainen ihminen. Sitten koin tämän (ihan itselähtöisen) ajatusten muutoksen. Samalla tavalla, miten kävi juoksemisen kanssa. Sitten aloinkin viihtyä salilla (ja noh, aloin ylipäätään käydä siellä). Vaikka nyt en sielä enää olekana niin aktiivisesti käynyt, koska aloitin juoksukauden (kts. kohta j). Kävin tuossa talven ja kevään aikana vähintään kahdesti viikossa salilla (parhaimpina viikkoina viidesti). Nyt ajattelin kesällä käydä salilla säiden ja oman mielialan mukaan, silloin kun tekee mieli. Päätin myös aloittaa leukojenveto operaation, sillä lenkillä koiran kanssa ollessani kokeilin leuanvetoa, enkä saanut tehtyä yhtäkään. :D

Hevoset ... Rakas harrastus, jota minun ei toivottavasti tarvitse vielä lähiaikoina lopettaa. Pelailen pelini siihen malliin, että niin kauan kuin asun kotona, vanhempani saattavat maksaa harrastukseni. Sitten kun he eivät enää halua heppailujani maksaa, täytyy minun varmaankin lopettaa, sillä harrastus on niin kallis.


Instagram ... Olen nyt noin vuoden ollut aktiivinen instagram fani. Ostettuani nykyisen puhelimen hengailen jatkuvasti iigeen mystisessä maailmassa.

Juokseminen ... RUNNING - CHEAPER THAN THERAPY. Hurahdin juoksemiseen noin vuosi sitten, kun ilmoittauduin Midnight Runiin. Siitä alkaen juokseminen on ollut se "mun juttu", jota voisin tehdä vain päivät läpeensä. Pelkään kuitenkin jatkuvasti jalkojeni puolesta. Viimevuonna sain nimittäin penikkataudin, joka kesti yli kuukauden. Nykyisin haluaisinkin käyttää urheiluvaatteita kaikkialla, sillä ne ovat niin mukavat päällä. On myös mukavaa, kun nykyisin saatan vain lähteä juoksemaan ja tehdä sellaisen lenkin minkä haluan. Olen tämän vuoden aikana juossut lenkkejä 4 ja 16,5 km väliltä.
Juostessa parasta on ehdottomasti se, kun pääsen eroon ajatuksistani. En vain pysty juostessa miettimään mitään typerää. Ajatukset siirtyvät syrjään ja saan vain nauttia ja juosta.

Kiusaaminen ... On minun mielestäni aivan kamalaa. Aina välillä netissä leviää tekstejä kiusaamisesta ja ne saavat kyyneleet silmiini. Itse olin ala-asteella koulukiusattu. En koe saaneeni aiheesta mitään kamalia traumoja, sillä minua ei kiusattu onneksi kovinkaan pahasti. Ala-aste oli osittain kamalaa kouluaikaa, yläasteella viihdyin paremmin, mutta kaikista kivoin oppilaitos, jossa olen tähän mennessä ollut oli ehdottomasti lukio.


Lukeminen ja laulaminen, kirjat ja tanssiminen ... Tykkään kovasti lukea, tykkään myös laulaa (vaikkei minulla kummoista lauluääntä olekaan). Minulla on vilkas mielikuvitus ja rakastan kirjojen avaamia uusia maailmoja. Viimeisin kirja, jonka olen lukenut, on Kirjavaras. Kerroin sitten ruokapöydässä porukoille saaneeni kirjan päätökseen ja vain itkeneeni sen lopussa, koska se oli niin koskettava. Veljeni kysyi vain, että "kuinka kirjoja lukiessa voi itkeä, kyl mä leffat ymmärrän..." (veljeni on lukenut elämänsä aikana varmaankin maksimissaan viisi kirjaa). Myös tanssiminen on meikäläisen juttu, vaikka olen siinäkin aika huono. Olen mm. joutunut keilikurssilla ollessani (vuonna 2009) puhutteluun koska "tanssin epäilyttävästi".

Minäkuva ... tämä kohta liittyy osittain kohtaan B. Minulle on aina sanottu, ja koen myös itse, että minulla on hyvä itsetunto. En suostu tekemään asioita vain sen takia, että "joku" käskee tai että "jonkun" mielestä kaikkien pitäisi tehdä niin/olla sellaisia /tmstms. Olen aina ollut hiukan se sivukujien kulkija. Olen kulkenut valtavirran perässä ja tehdnyt asioita "vähän niinkuin muut, mutta sillätavalla kuin itse tuntuu parhaalta". En ole koskaan suostunut "muokkaamaan itseäni, jotta joku pitäisi minusta". Siinä missä itsetuntoni on (kait) hyvä, on minun oma minäkuvani toistaalta taas huono. Tai mahdottoman epävarmaa.  Etenkin ulkoinen minäkuva. (Sisäisesti, ja henkisesti, tunnen itseni erittäin hyvin) Osittain siitäsyystä aloitin perfect bikinibody operaation. Ja kyseinen operaatiohan on antanut minulle mahdottoman paljon harmaita hiuksia ja myös mielipahaa. Siinä missä treenaaminen ja tekeminen tuntuu hyvältä ja kivalta, soimaan itseäni ihan mahdottomasti kaikesta ja tavoitteenikin ovat ehkä hiukan liian vaikeat. Olen todella ankara itselleni. Olen aina ollut se hiukan pyöreämpi tyyppi ja koen aina olleeni kaveriporukan "ugly one", ja kyseisistä ajatuksista on erittäin vaikea päästä eroon, eivätkä ne välttämättä ole edes totta.

Nukkuminen ... Syömisen (kts. kohta r) lisäksi toinen meikäläisen lempipuuhista. Olen yökukkuja, tykkään valvoa myöhää ja nukkua pitkään. Suuren ristiriidan aiheuttaa kuitenkin se, että kärsin erittäin huonosta omatunnosta jos en tee mitään koko päivänä ja nukun myöhään. "koko päivä menee hukkaan"


Oppiminen ... Haluaisin jatkuvasti oppia jotain uutta. Haluaisin osata tehdä jotain sellaista, missä vain harva on hyvä. Kuuntelen myös mielelläni kaikkia selityksiä minulle mielenkiintoisista asioista. Olen sitä oppiatyyppiä, joka oppii näkemänsä ja tekemänsä kautta. Kaikista parhaiten opin tekemällä ja kokeilemalla asioita. Visuaalisena tyyppinä kuvalliset ohjeet (jne) ovat kuitenkin meikäläisen mielestä kivoja. Jonkinlaisen valkokuvamuistin omaajana, saatoin usein koulussa ollessani (pääasiassa englannin kokeissa) muistaa tismalleen, millä sivulla, missä kohtaa sivua, minkälaisen lauseen keskellä, minkälaisella tekstityypillä ja minkäläinen kuva sivulla oli, jonkin sanan, mutta itse sanaa en muistanut melkein koskaan. Ärsyttävää.

Pettymys ... Minulla on aina hirmu suuria odotuksia ja unelmia, ja koen usein pettymyksiä. Pessimistihän ei tunnetustikaan pety. Toisinaan taas olen oikeasti mahdottoman pessimistinen, mutta se on ehkä hiukan tylsää, odottaa aina pahinta mahdollista tapahtumista.

Q



Ruoka ... En edes selitä tätä sen enempää. Se joka kyseenalaistaa tämän kohdan kuulumisen tähän aakkoslistaani, ei tunne minua tarpeeksi hyvin.

Suupaltti ... Onko tuo edes oikea sana? Jos on niin eikö se meinaa sellaista tyyppiä, joka puhua papattaa melkein jatkuvalla syötöllä? Olen erittäin puhelias tyyppi ja löydän usein puhuttavaa melkein kaikkien kanssa. Koen kuitenkin suureen porukkaan joutuessani jääväni ulkopuoliseksi, enkä oikein tiedä missä vaiheessa minun pitäisi puhua. Ja mitä. Tykkäänkin enemmän pienistä porukoista, kun valtavista ryhmistä. Silloin kun minua ei huvita puhua ja kertoa juttuja, minulla on huono päivä ja vituttaa.


Taiteilu ... kuten te lukijat varmaan teidätte niin piirtelen ja maailailen ja leikkailen ja liimailen. Omaksi iloksi.


Uskollisuus ... pidän itseäni luotettavana ja uskollisena tyyppinä. Pidän lupaukseni ja olen hyvä pitämään salaisuuksia. Vaikka olenkin hirmuinen juorukello ja tykkään sekä kuunnella juoruja, että kertoa juoruja, osaan kyllä pitää suuni kiinni, kun tilanne sitä vaatii. Olen itse myös hirmuisen luottava tyyppi: uskon kaikkien ihmisten hyvyyteen, enkä haluaisi uskoa kenenkään tekevän mitään pahaa. (En ymmärrä miksi ihmiset satuttavat muita.)

Valokuvaus ... taas yksi meikäläisen harrastuksista! Tämän bloginkin perustin alunperin valokuvien "jakokanavaksi", jotta saisin laitettua kuvia edes jonnekkin, etteivät ne vain jäisi kovalevyn syövereihin homehtumaan.


W

X-Men: Days of Future Past ... Käytiin perjantaina veljen kanssa elokuvissa. Olin luvannut viedä tyypin leffaan ja tarjota jopa jäätelöt ennen sitä. Perjantaina käytiin katsomassa Spider-Man ja sen trailereissa pyöri tämän uusimman X-Menin traileri. Jostain syystä innostuin äks-miehistä ihan superpaljon. Leffa vaikuttaa hyvältä! Onneksi se ilmestyykin jo kohta, niin mennään sitten varmaan veikkiksen kanssa katsomaan sekin. Olen näitä marvelin supersankarileffojen faneja nimittäin. Toimintaa ja fantasiaa!

Ystävät ... ovat tärkeitä ihmisiä jokaisen meidän elämässä. En koe, että minulla olisi mahdottoman paljon hyviä ystäviä, mutta laatu on tärkeämpää kuin määrä! Olen itse aika huono ystävä pitämään yhteyttä kavereihini. Olen juuri se kaveri joka aina unohtaa soittaa, ja josta ei saata kuulua tai näkyä vilaustakaan useisiin viikkoihin. Onneksi kaverini eivät kauheasti välitä tästä "busy bussinesswoman" puolestani, joka kiitää paikasta toiseen. Jutut jatkuvat samalla tavalla kuin ennenkin, vaikka viimekertaisesta tapaamisesta olisikin se ... kuukausi...
Myös työni vaikeuttaa yhteisen ajan löytämistä kavereitten kanssa: duuni sijoittuu iltaan ja viikonloppuun. Yleensä silloin keskellä viikkoa, kun minulla on vapaata, ovat kaverini koulussa tai töissä. Mutta, kyllä sitä aikaa aina löytyy!
Koen myös olevani jollaintapaa yksinäinen susi, enkä edes (saako näin sanoa?) koe järin suurta syylisyyttä siitä, etten kerkeä niin kauheasti yhtää ketään treffailla. Viihdyin tekemässä omia juttujani, kuin myös kavereitteni seurassa. Äh, tätä on todella vaikea selittää. Mutta siis; vaikka en niin usein näe hyviä kavereitani, kun ehkä pitäisi, näen heitä kuitenkin "ihan riittävästi", etten koe syyllisyyttä asiasta.
Olenko paha ihminen? En toivottavasi.

 

Z

Å

Äly hoi, älä jätä! Välillä minulla on vähän tyhmä olo, mutta suurimman osan ajasta olen oikein fiksu ja filmaattinen tyyppi. (kts. f) Minull on myös aina välillä tunne, että ihmiset eivät pidä minua järin viisaana tyyppinä...

Ö





Joo, olin tälläkin kertaa niin laiska, että skippasin muutaman tyhmän kirjaimen. Jostain syystä tämän aakkoslistan syntyminen oli työn ja tuskan takana.

Kommentit