#dead

Olen juuri selvinnyt kuuden työpäivän putkesta. Putkesta, joka piti sisällään 54,75 tuntia töitä. 


Olen ollut pari viimeistä päivää aivan rättipoikki, painaessani kolme viimeistä päivää kymmenen tunnin vuorot aivan järkyttävässä kiireessä. Kotiin tultuani olen aina ollut ihan naatti, mutta kroppa jyskyttää vielä pari tuntia vuoron päättymisen jälken hirmuista vauhtia, ettei nukkumisesta ole tullut mitään ennen kahtatoista.

Eilen tultuani viimein illalla kotiin, kävin pisimmässä suihkussa vähään aikaan. Minulla oli niin ällöttävä, likainen ja hikinen olo, että vastoin yleistä suihkukäyttäytymistäni (ja yleistä hajustettujen tuotteiden käyttämättömyyttäni) etsin purnukkavaastostani mustaherukan tuoksuisen suihkugeelin. Ja suihkun jälkeen vielä (poikkeuksellisesti tämäkin) rasvasin itseni (ruusun tuoksuisella) body lotionilla. Sen jälkeen oli hyvä fiilis - en haissut enää rasvalta ja hieltä. Ja olokin oli jollain tapaa siedettävä.
...

Seuraavat kaksi vapaapäivääni (tänään ja huomenna siis) aion nukkua pitkää, syödä hyvin (eli käydä porukoilla) ja chillailla. Ja ehkä vähän lueskella kirjoja. Ajattelin tänään myös repäistä (ja koska itseinho omasta liikkumattomuudesta ja herkuttelusta on suuri) ja käydä juoksulenkillä. Juosta Malmille ja takaisin. Siitä tulee nimittäin pitkä lenkki, pisin koskaan. Vähän jänskättää, mutta kyllä mun se nyt on jaksettava!

Mulla alkaa ensiviikolla loma ja se tulee olemaan rahallisesti aivan kamala, sillä kesäkuussa meikäläiselle ei annettu töissä lähes yhtään vuoroja. Saan palkasta vaivoin maksettua vuokran, mutta muuhun elämiseen sitä rahaa ei sitten tässä kuussa jääkään. Se kyllä masentaa vähän, nimittäin ettei ole varaa ruokaan.

100_3194 100_3452 100_3547 100_3717 100_3893 101_4153

Kuvat minun ja äitin Islannin reissulta, noin puolitoista vuotta sitten. Kun kierreltiin suloista Reykjavikiä, käytiin Blue Lagoonilla, syötiin herkullista keittoa leivän sisästä, ratsastettiin kuvankauniissa maisemissa (ja mentiin kovaa - se oli parasta!), ihailtiin upeaa Gulfossia. Ja meikäläinen pelleili. Kuten aina. Ja kyllä me bongattiin (ja syötiin) myös valaita ja lunneja! 
Haluaisin niin taas jonnekkin reissuun. Mutta ehkä nyt pitää jollaintavalla selvitä taloudellisesti tämä yksi kuukausi, niin sen jälkeen saa alkaa miettimään seuraavaa matkakohdetta ;)

Kommentit