Muuttolaatikoiden keskellä

Heipparallaa taas kaikille. On taas vierähtänyt reippaat kymmenen päivää siitä, kun olen tänne blogin puolelle mitään kirjoittanut. Hups hei, sori ja sillee ;)



Taas on kiirettä pitänyt. Tällähetkellä olen majaillut muuttolaatikoiden keskellä. Muutto on muutaman päivän päästä ja perinteiseen tapaan olen tehnyt tiukan toimintasuunnitelman, jossa pystyn toivottavasti pidättäytymään. Tavoitteena olisi, että viimeistä tavara myöten kaikki olisi sunnuntaina uudessa osoitteessa - ja maanantaina minun täytyisi vain tehdä viimeinen siivous täällä vanhassa kämpässä ja palauttaa avaimet.
Lisämaustetta koko soppaan tuo se, että olen sekä lauantaina, että sunnuntaina vielä muuton lisäksi töissä, joten aikataulu on kieltämättä tavallaan tiukka. Onneksi ei kuitenkaan tarvitse hoitaa koko hommaa yhden päivän aikana!

Minua ahdistaa tällähetkellä suunnattomasti olla kotona, koska kaikki on "kesken". Puolet tavaroista on pakattu, ja mitä lähemmäs perjantaita aika etenee, sitä enemmän tavaraa siirtyy päivittäin laatikoihin. Yritän pakata mahdollisimman järkevästi ja niin, ettei minun yllättäen tarvitsekaan etsiä jotain sellaista tavaraa käyttööni, jonka olen pakannut jonkun laatikon pohjalle.

Murr, inhottava fakta kuitenkin on, että on ihan hirmuisesti jokapäiväistä käyttötarvaa, jota en voi pakata, kuin vasta "lähdön hetkellä".

Minua ahdistaa juuri se, että en voi oikein tehdä asioille mitään, ennenkuin vasta loppuviikosta. Oikeasti haluausin, että muuttopäivä tulisi jo. Saisin roudata kamaa ja laittaa niitä uusille paikoille uudessa kodissa.

Jonkinverran syyniä on myös saanut kaappien sisältö ja tavaroita on lentänyt niin roskikseen, kuin kierrätykseen. Olen kuitenkin ihan positiivisesti yllättynyt, että minulla ei kuitenkaan ole niin paljon ylimääräistä ja turhaa tavaraa, kuin mitä voisi luulla :D

Henkilön Julia P. (@julperr) jakama julkaisu


Eipä tälläerää mitään tämän kummempaa. Koulussa menee miten menee, ihan mukava on päästä sorvin ääreen ja mulla on oikeastikin mielekästä hommaa! Meillä on nyt aika paljon verkkokursseja ja etätyöskentelyä, mikä on todella mukavaa, kun hommia saa tehdä silloin kun itselle sopii! Hiukan harmittaa, sillä en ole salille tai juoksemaan ehtinyt moneen viikkoon. Päätin kuitenkin, että hoidan tuollaisia vastuita sitten ensi viikolla, kun on enemmän aikaa ja muutto on hoidettu.

Veeti lähtee huomenna hoitoon muuton alta ja tallustelee sitten (todennäköisesti) maanantaina uuteen lukaaliin! Koko kissa on ollut hiukan hassu ja ihmeissään kaikkien laatikoiden keskellä. Se näkee ja vaistoaa sen, että jotain kummaa on tapahtumassa. Ensimmäiset laatikot käyttöönsä saadessaan se oli onnensa kukkuloilla. Nyt, kun roudaan sisälle lisää laatikoita se katsoo minua vähänkuin "mitä hel*ettiä hooman sä nyt taas noita tuot tänne?"

Kommentit