Ystäväkirja

20.2.2014: Ystävänpäivä tuli ja meni. Hups ja oho. Mun piti julkaista tämäkin postaus jo ystävänpäivää seuraavana päivänä, mutta kuinkas kävikään? Hurahti sellainen kevyt viikko, ennenkuin minkäänlainen postaus pääsee julkaisuun. Mutta, näin mä olin kirjoittanut silloin ystävänpäivän jälkeisenä päivänä...

15.2.2014: Eilen en kauhiasti kerinnyt miettiä mitään ystävänpäivä juttuja, mutta tänään aattelin tsempata ja kirjoittaa jotain ystäviin liittyvää. Bongasin yhdessä lukemassani heppablogissa tällaisen ystäväkirja jutun, ja ajattelin toteuttaa sen, mutta vain itselläni ja Iitalla! Nyt siis meikäläinen, kuin myös tuo karvakorva, vastaamme ystäväkirjakysymyksiin.

Viimekerrasta, kun olen täyttänyt ystäväkirjaa, on ainakin allekirjoittaneella niin paljon aikaa, että huh huh!

Aluksi Vastaa Iita

DSC_0480DSC_0708 fb

Nimi & Lempinimi Flagstones Garden Angelica, eli kavereitten kesken Iita. Minut tunnetaan myös nimillä: Iipu, Mööpe, Pööpe, Iidu, Iidu-spiidu, Piski, Vinku-Iita (mistähön tuokin on peräisin.. ihmettelen vaan)...

Ikä Olen syntynyt 3.11.2005, eli olen tällähetkellä 8 vuotias!

Kansalaisuus Olen Borderterrieri, syntynyt kasvattajani luona Keravalla. Tällähetkellä asun perheeni kanssa Vantaalla, olen asunut samassa talossa koko ikäni.

Isä, Äiti, Sisarukset Isästä ja äidistä en muista mitään. Isän olen tainnut joskus näyttelyissä tavata. Sisaruksia minulla oli viisi, ja olen tavannut veljeni myös sen jälkeen kun tiemme erosivat ja meidät adobtoitiin. Isälläni on myös kolme muuta lasta, minun ja sisaruksieni lisäksi. En oikein välitä pitää yhteyttä sukulaisiini.

Tukan väri Virallisessa paperinpalasessani lukee Grizzle, mikä tarkoittaa tällaista upeaa puna-harmaan-ruskeaa, minulla on selässä hiukan mustaa, minulla on myös kolmea musta parta, kajaalia silmien ympärillä ja aivan valloittavat, pehmeät, mustat korvat!

Silmien väri Ruskeat nappisilmät, joita osaan käyttää ansiokkaasti kerjäämiseen - valitettavasti perheeni on jo turtunut katseeseeni. Mutta se toimii satavarmasti vieraisiin!

Mistä pidän Herkuista, rapsutuksista, nukkumisesta, lenkkeilystä (jos on hyvä sää)

Mistä en pidä Suihkupullosta, kastumisesta (suihku... vesisade.. uiminen... yäk!). En myöskään pidä yksin olosta, sillä haluaisin, että joku huomioi ja rapsuttaa minua, tai leikkii kanssani, koko ajan. En kuitenkaan tee mitään tuhmaa (tai tyhmää) yksin ollessani.

Lempiruoka Nakit ja makkarat! Maksamakkara! Oikeastaan pidän kaikesta lihasta! Tässähän tulee ihan nälkä..

Lempiväri Näen kaiken mustavalkoisena, joten en ole ihan varma mitä kaikkia värejä on olemassa. En niinkään välitä asioiden tai ihmisten ulkonäöstä (paitsi jos ne ovat isoja ja tummia ja pelottavia). Hajut ovat tärkeämpiä!

Harrastukset Joskus muinoin harrastin omistajani kanssa tottelevaisuuskoulutusta ja näyttelyitä. Nykyisin harrastan leikkimistä, lenkkeilyä ja syömistä. Syksyisin käyn usein myös sienestämässä.

Lempikouluaine Tykkään temppujen tekemistä! Lemppari temppuni on tanssiminen! Osaan myös vilkuttaa, antaa tassua, gimme five!, pyöriä ja kieriä, pujotella jalkojen välissä ja ties mitä kaikkea!

Isona minusta tulee Olen jo aika vanha ja viisas. Kaikki väittävät minun olevan kovin pieni, mutta omasta mielestäni olen aika iso! Minulle ei kannata tulla ryppyilemään!

Paras kaveri Paras kaverini on cavalier kingcharlesinspanieli Axu! Hän on saman ikäinen kuin minä, syntynyt noin viikon myöhemmi kuin minä! Hän on todella mukava ja sympaattinen herrasmies. Kävimme eilen Axun (ja ihmistemme) kanssa kävelyllä. Silloin, kun harrastimme vielä tottelevaisuuskoulutusta, kävimme treenaamassa yhdessä Axun kanssa.

Noloin sattumuksesi Varmaankin se, kun en aina välillä tunnista ihmistä ja haukun häntä hirmuisesti, kun hän tunkeutuu kotiimme/mökkipihallemme.  Noloa on, kun tulija onkin tuttu...

Mottosi Miksi mennä siitä, mistä aita on matalin, kun voi mennä siitä mistä se on kokonaan kaatunut... tai... Syö niin paljon kuin jaksat

DSC_0274DSC_0026

Sitten Meikäläisen Vuoro Vastata!

101_0542101_0557

Nimi & Lempinimi Julia, kavereitten kesken Julle. Tottelen myös monen muun laisia nimiä, mutta niitä meikäläisestä käytetään pääasiassa töissä, kuten Julbe, Jules jne.

Ikä Olen syntynyt 17.9.1993, eli ikää mittarissa tällähetkellä kauniin pyöreät 20 vuotta. Syyskuussa mittariin sitten läjähtää vuosi lisää.

Kansalaisuus Olen henkeen ja vereen suomalainen. Olen niitä ihmisiä, jotka haluavat matkustaa, mutta rakastan asua suomessa. Rakastan eri asioita eri vuodenajoissa!

Isä, Äiti & Sisarukset Isä, äiti ja veli (kolme vuotta minua nuorempi)

Tukan väri Maantienruskea vai vaaleanruskea (?). Aurinko vaalentaa niitä kesäisin. En ole kertaakaan värjännyt hiuksiani.

Silmien väri Sini-vihreän-harmaat. Silmieni väri riippuu paljon valaistuksesta: Välillä ne ovat tummanvihreät, välillä tummat harmaat, toisinaan taas siniharmaat, kirkaassa valossa ne ovat ihanat vaaleansiniset, välillä niiden väri on taas kaiken tämän sekoistus.

Mistä pidän Syömisestä, nukkumisesta, nautiskelusta, lukemisesta, elokuvista, piirtämisestä, hiljaisuudesta, luonnosta, kauniista maisemista, matkustamisesta, uuden oppimisesta... puhumisesta...

Mistä en pidä Negatiivisista ja tylsistä ihmisistä.

Lempiruoka Kana (melkein missä muodossa ja melkein millä tahansa lisukkeilla.)

Lempiväri En oikein osaa sanoa omaa lempiväriäni. Pidän kovasti luonnonläheisistä ja murretuista väreistä.

Harrastukset Ratsastus, piirtäminen, valokuvaus

Lempikouluaine Olen aina tykännyt kuvataiteesta. Myös biologia (etenkin eläimet ja niiden käyttäytyimen) on aina ollut yksi suosikkiaineistani!

Isona minusta tulee TOIMINTATERAPEUTTI! Ainakin näillänäkymin

Paras kaveri Paras kaverini on Linda, jonka kanssa ollaan tunnettu kolme vuotiaista asti. Minulla on myös muita erittäin läheisiä kavereita, enkä oikein osaa "laittaa kavereita parhausjärjestykseen". Pidän kaikkia kavereitani oikeastaan parhaina kavereinani!

Noloin sattumuksesi Meikäläinen yleensä möläyttelee kaikkea tyhmää ja noloa. En osaa olla hiljaa, silloin kun pitäisi. En myöskään itse tiedosta sitä, kuinka kovaääninen olen - en siis ymmärrä sitä, että muutkin saattavat kuulla selitykseni kuin vain se, kenelle sanani osoitan. Tällähetkellä minulle ei tule mieleen mitään erillistä tilannetta.

Mottosi Minulla ei ole mitään ylitse muiden noussutta mottoa, mutta tämä voisi olla yksi: Life is too short to spend time with people who suck the happiness out of you.

100_6846DSC_1369

Kommentit