Artsy April (vol 3)

(kurkkaa Artsy April vol 1 & vol 2)

Tämän kerran teemana on Rio 2 elokuvan hengessä papukaijat. Siinä missä ykkösosassa käsiteltiin paperinleikkausta ja kakkososassa pointillismia, tänään on käsittelyssä sitten meikäläiselle vähän harvemmin käytössä oleva tekniikka - nimittäin niinkin yksinkertainen asia kuin vesivärit.

Joo, en siis ole koskaan kokenut vesivärejä minään mun vahvuutena ja yleensä välttelenkin niiden käyttöä. Yleisestikin kaikki kategorian "maalit" alla olevat taidevälineet ovat meikäläiselle vähän nounou... Akryllimaalit... öljyvärit... vesivärit...
Kuten olen sanonut, olen tosi suuri hiilitöiden fani, joten tämä menee aika kauas omalta mukavuusalueelta.
Kaapeista mulla löytyy kyllä yksinkertainen vesiväripaletti (pakkauseksessa on musta, harmaa, (valkoinen,) sininen, punainen, vihreä ja keltainen nappi) sekä parikin paketillista akryllivärejä. Mutta, en oikeastaan käytä niitä koskaan. (minulla on myös vesiliukoiset hiilikynät, joita olen kyllä käyttänyt muutaman kerran useammin)

Kaiken lisäksi pidän itseäni aika huonona maalaajana. Tykkään tipertää aika pikkutarkkoja ja yksityiskohtaisia töitä, ja koska minulla ei (vielä) sellaista tiettyä tuntumaa ole noiden pensseleitten kanssa leikkimiseen, niin yleensä luovutan maalaushaasteista jo ennenkuin olen aloittanut.

Käytiin kuitenkin duunikaverini ja parin muksun kanssa katsomassa viime sunnuntaina Rio 2 elokuva ja sen pohjalta sain idean pariin papukaijatyöhön. Kaivelin sitten hiukan internetin ihmeellistä maailmaa ja löysin parit hyvät esimerkki ja mallikuvat - ja eikun töihin. Visioni oli toteuttaa koko komeus vesiväreillä. Ja arvatkaapas mitä, ei se mennyt ihan niin huonosti, kuin mitä kuvittelin!

Ihan alkuperäinen tarkoitus oli tehdä Rio-hengessä siniara, mutta näiden puna-arojen värimaailma sopi omaan pensseliin paremmin.
Ps. Se elokuva oli muuten ihan huippu! Suosittelen!
Pps. Alla olevat pikkukuvat saa suuremmiksi klikkaamalla ;)

DSC_2748

   DSC_2745 DSC_2743 DSC_2741

Papukaija
a3, vesivärit

Tämä oli simppeli ja yksinkertainen, erittäin pelkistetty ja suuripiirteinen. Pitää seuraava vesivärikokeilu yrittää tehdä hiukan yksityiskohtaisemmin (mulla nimittäin on jo yksi visio takataskussa)
Kaikista eniten pidän tässä työssä noista tippa roiskeista, joita räiskin ympäti työtä sitten ihan olan takaa, koska näyttivät niin kivoilta!

Ihan tästä ei tullut sellainen, mitä piti, mutta ensimmäiseksi vesivärityöksi piiiiitkiin piiiitkiin aikohin, oli tämä ihan jees! Tykkään tästä kyllä.

***

DSC_2756

Papukaija nro 2
a4, vesivärit

Tämän koko työn pointti ovat nuo valumajäljet, joihin tykästyin, kun kaivelin inspiraatiota ja esimerkkikuvia netistä. Muutoin tämä työ on hiukan samantyylinen suttu, kuin tuo edeltäjänsä. Mutta vain pienemmässä koossa.

DSC_2753 DSC_2752 DSC_2750

Enpäs nyt oikein osannut mitään kertoa näistä töistä, mutta seuraavaan kerttaan sitten..

Kommentit

  1. Upeita! Ei kyllä uskoisi että et ole piiitkään aikaan maalannut vesiväreillä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista! :) Mutta totta se on; vesivärit eivät ole meikäläisen juttu. Juuri tällähetkellä (eli tänään, 14.8.2014) mulla kuitenkin on työnalla yksi maalaus, jonka toivottavasti pääsen pian julkaisemaan täällä bloginkin puolella! :)

      Poista

Lähetä kommentti