Ikuisuusprojekti

Kuten tässä olen tänne bloginpuolelle vähän valittanutkin, (tai noh, en sanoisi sitä valittamiseksi mutta enemmänkin mainitsemiseksi) että se mun inspiraatio on ollut kateissa. Tämä inspiraatio taas liittyy tähän mun ikuisuusprojektiin: Mökillä maalaamiseen. 

"Oman kämppäni" maalaus kesti yli kaksi vuotta, mutta viime vuonna en maalannut sinne seinälle yhtään mitää. Aloitin maalauksen 2010 ja nyt 2012 seinä on täynnä. (Tästä työstä on kuvat alempana)

"Poikien kämpän" maalauksen aloitin nyt viikonloppuna, kun saatiin edellisviikonloppuna kämpän seinät maalatuksi. Inspiraatio oli kyllä aikas hukassa, mutta aina välillä päähän välähti erilaisia visioita. Varmaan viides niistä oli sitten se mitä rupesin toteuttamaan. Alkuperäinen visio oli aaaiivan tyystin erinäköinen kuin sitten lopullinen työ... 

Tykkään erittäin paljon hiilillä työskentelystä, ja ne ovatkin lempi taiteiluvälineeni. Niillä saa aikaan aivan ihanan nälöistä jälkeä ja osaan tehdä tarkempaa jälkeä.. Akryllimaaleista en pidä lainkaan, en osaa maalata niillä lainkaan - ja niillähän minä tuota seinää maalaan

Aarnikotka
 Alkuperäinen visioni tuosta aarnikotkasta oli sellainen hiilityömäinen ja luonnostyyppinen. Mutta sitten satuin vahingossa tökäämään yhtä kohtaa työstä (en muista mitä) värillä ja noh, sellainen pieni virhe pakotti mut sitten värittämään koko helahoito. Ei voi mitään. Kaiken lisäksi kuinka mun on mahdollista saada akryllityöstä hiilityömäinen? Harmittaa vain kun en voi seinää hiilillä piirtää!
Aluksi vihasin työtä, koska siitä tuli niin erinäköinen kuin siitä olisi pitänyt, mutta vähitellen tämä viha sitten asettui.. Ja nyt jo siedän tätä työtä :)

Unikuplat, pinkki ja tummansininen. (Kolmas kupla on tulossa vielä joskus tuohon teksin alle)
Ikuisuusprojektilla tarkoitan sitä, että onneksi mulla on ainakin joka päiväksi tekemistä. Aarnikotkan tein yhtenä päivänä, sinisen kuplan toisena ja keijukaisen (sekä tekstin) kolmantena päivänä. Sitten mulla on vielä tuo kolmas kupla kokonaan tekemättä: tuohon tekstin alle olisi siis tarkoitus tehdä kolmas kupla. Lisäksi mulla on vielä yksi seinä kokonaan valkoisena, ja siihen on tarkoitus tehdä jotain.


Keiju
 Pojat eivät jostain syystä ollenkan pitänet tuosta keijusta :D Syytin heitä siitä, että ne ei kertonut mulle mitään ideaa siitä mitä ne haluaisi mun sinne seinälle tekevän. Kun pojat kysyi multa: "miks sä teit keijun sinne?" vastaus kuului: "siihen sai tehtyy niin kivat värit" (ja lisäksi pääsi käyttämään hempeitä ja vaaleita ja kauniita värejä - toisin kuin noihin kahteen muuhun tummaan työhön)

Inspiraatio lähti loch nessin hiriöstä, mutta siinä missä aarnikotkan, keijun ja kukkasen (pienin muutoksin) tein mallin avulla, on tämä kokonaan oman pääni tuotosta.
 Ja siinä missä keiju herättä närästystä, tästä työstä pidettiin. Silmä hiukan epäonnistui, sillä olisin halunnut siihen selvemmän punaisen hohteen, mutta koska silmän ulkopuoli oli niin tumma, en saanut hohdetta kovinkaan vakuutavaksi (enkä jaksanut edes yrittää :D)

Mummo kysyi minulta, että miten mä osaan tehnä niin isoja töitä (aluksi vastasin vain, että mä piirrän ne aluksi lyijärilä vaan oikeeseen kokoon ja alan maalata päälle), ja tuota hirviötä tehdessä tajusin että miksi minä teen niistä yleensä niin isoja: vaikka mulla onkin suht pieni pensseli, meni maalaus törkeän pieneksi piperrykseksi ja jokaisesta pienestä viivasta tuli pensselin kanssa sutiessa kymenen kertaa alkuoperäistä suunnitelmaa suurempi. :D

Meikäläisen kämpässä on ainostaan takaseinä maalauskäytösä. Koska kämppä on niin pienin ja mulla oli kamerassa kiinteä 40mm putki ei koko työ mahtunut yhteen kuvaan. Tuosta puusta puuttuu mm. puolet (enkä sitten jaksanut ottaa siitä erikseen kuva)


Tästä seinästä tein ensimmäisenä tuon puun (äiti halusi ihan välttämättä mun tekevän tuon puun ja pettyi eirttäin suuresti kun tein siitä vain noin piennen) toina tein kirahvin (jonka pää on.. rändöm) sekä tuon nokkaeläimen ja tänäkesänä väsäsin tuon kamelin teksteineen. Olen aivan hurahtanut noihin teksteihin. Sen varmaankin huomaa siitä, että sekä tässä mun kämpässä, että poikien kämpässä on tekstejä. (poikien kämppään on tulossa 2 isompaa tekstiä)

 Tykkään itse kovasti tuon nokkaeläimen väreistä, kun taas meikäläisen lemppari on jostain syystä tuo kameli (heh olenko koskaan maininnut pitäväni kameleista?) vaikka se hiukan etupainoinen onkin :D

Elikkä ikuisuusprojeksti jatkuu. Saunaan olen jo piirtänyt kaksi lokkia (aaaaikoja sitten, en saanut aikaiseksi ottaa niistä kuvaa) Ollaan siis todettu, että akryllimaali pärjää ja kestää hyvin myös saunan kosteudessa! Nyt pitäisi painua maalaamaan mummon toiveesta pari pöllöä saunan pukeutumistilaan :)

Niin se ikuisuusprojeksti jatkuu!

Kommentit

  1. Aah julle noi on nii hienoja! Mun lemppari on se keiju. Sit ku mä joskus muutan omaa kämppää (ei vuokra, ihan ikiomaan) palkkaan sut ruokapalkalla maalaamaa mun seinät.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ahahahah en kuitenkaa enää sillo osaa maalata ku musta on tullu vanha :D ja sitte oon varmasti jo niin itteeni täynnä, et haluun sit _TOSI HYVÄÄ_ ruokaa ;)))

      Poista
  2. Vastaukset
    1. emmäusko että mä teen videopostausta :( :D heh

      Poista

Lähetä kommentti