Australia Sydey - III

Nyt on siis aika viimeisen matkakuvapostauksen. Saatoin jo kuulla kuinka ihmiset huokaisivat helpotuksesta. Vihdoinkin ne matkakuvat loppuvat
Tänään ulkona oli ihana ilma. Olin äsken koiran kanssa lenkillä ja ai että silmä ja sielu lepäsi nätissä, aurinkoisessa, maisemassa. Huomaatteko kuinka meikäläisen eilinen syysmasennus vaihtui hetkessä iloiseski "ihana syksysää" hehkutukseksi. Mä olen ehdottomasti niitä aurinkoilmisiä, jotka piristyy heti, kun aurinko pilkistää pilven takaa ;)
Tänään olen myös menossa pienimuotoisiin Halloweenpippaloihin, mutta kuvamateriaalia sieltä ei ole tulossa...
Tänään on myös Iitan syntymäpäivät ja herranen aika, tuo piski on jo seitsemän vuotias! Olisin käynyt ostamassa sille kaupasta herkun, mutta koska kaupat ovat kiinni, saa se "lahjansa" vasta huomenna. Tänään otettiin kuitenkin Iitan kanssa ulkona iita-seitsemän-vee-kuvat, jotka saatte nähdä sitten huomenna, sillä en viitsi sekoittaa kahta täysin erilaista aihetta tähän postaukseen :) Tänään koira joutui siis tyytymään vain kuvauksiin ja namipaloihin, sekä ylenpalttiseen lellimiseen (mitä se kyllä kokee muinakin päivinä)
Maanantaina Iita myös menee uusimaan rokotuksensa.

...mutta nyt asiaan

SYDNEY AUSTRALIA 2012

22.10: Royal Botanic Gardens, Manly
Meidän matkan ainut hiukan sateisempi sää. Alkupäivästä oli vain hiukan pilvistä, aika viileää ja tuulista. Iskällä oli jälleen pelipäivä ja me muut suunnattiin Royal Botanic Gardeniin, joka sijaitsee aivan Circular Quayn vieressä.

Goverment House
 Botanic Garden oli erittäin kaunis ja iso ja upea paikka, jossa oli paljon nähtävää. Se oli myös täydellinen paikka ihan vain rentoutumiseen. Sää vain ole sen verran huono, että se oli suurimman osan nautiskelijoista karkoittanut...

Jos katsoo oikein tarkasti, saattaa nähdä kaksi villiä papukaijjaa :D
 Saatiin iskän kisapaikalta erittäin halpaan hintaan MyMulti3 kortit, joilla pääsee junalla ihan Blue Mountainssille asti! Lisäksi kisapaikalta ostettuna se oli jopa halvempi kuin meillä ensimmäisellä viikolla ollut MyMulti1...

Koska kesken meidän puistoseikkailun alkoi sataa, päätettiin jättää Botanic Garden ja lähteä lautalla Manlyyn. Matkan aikana taivas kuitenkin kirkastui, aurinko tuli esiin ja vain muutama pilvenhattara ja taivaalle. Lauttamatka oli mielenkiintoinen, sillä Manly on hiukan etäämmällä Circular Quaystä ja lauttamatka kulki aavemmalla alueella, joten voimakas tuuli aiheutti valtavia (tai no, miten sen valtavan nyt ottaa) aaltoja. En siis suosittele menemään Manly lautan keulaan, siellä vähänniinkuin kastuu.. Sen kohtalon saivat muutama innokas turisti kokea. Meitä taas ei kiinnostanut mennä ulos kannelle, kun siellä oli niin kylmä tuuli, vaan jäätiin tyytyväisenä sisälle naureskelemaan kastujille.

Manly Beach oli erittäin kaunis ranta, tykkäsin todella paljon. Otettiin rannalla jonkinverran kuvia.

Kiinalaiset turistit ruokkivat lokkeja, joten niistä kertyi erittäin nopeasti soppajono heidän eteensä..

Siellä oli aika viileä ja erittäin kova tuuli, joten takki oli todellakin tarpeen!

Tässä kuvassa näyttä, että meikäläisellä olisi surffilauta kainalossa :D

Ei saanut mennä uimaan. Ei sillä, että me edes oltaisii haluttu mennä :D

Käveltiin rannan viertä Shelby Beachille, mikä oli aivan ihana, kaunis, rauhaisa, tyyni ja tuuleton pikku ranta. Aivan verrattavissa meidän mökin rantaan :D
Etsi kuvasta neljä (4) eläintä. Miestä ei lasketa mukaan.
 Manlyssä tavattiin myös Water Dragoneita. Niihin ei saanut koskea, siitä saattoi saada sakkoa, jos poliisi olisi sen nähnyt. Water Dragonit ovat siis jollaintapaa alueella rauhoitettuja otuksia, jotka elelivät rantakallioilla.

Kun tultiin takaisin kierreltii hiukan the rockissa ja lopulta painuttiin takaisin kotiin. Tultiin kotiin juuri täydelliseen aikaan: alkoi satamaan, ja sitä vettä tuli kuin saavista kaataen.

Illalla mentiin Randwickiin, Zelliini's nimiseen paikkaan, syömään. Ruoka oli hyväää!

23.10: DFO (Homebush)
Iskällä oli jälleen pelipäivä. Tänään oli ihanan aurinkoinen, huomattavasti eilistä parempi sää. Me muut lähdettiin käymään Homebush-nimisellä alueella, jossa sijaitsee DFO-niminen outlet myymälä. Ostin sieltä kaksi paitaa sekä lompakon. Meikäläisellä olikin tarvetta uudelle lompakolle.

Homebushiin pääsi paikallisjunalla, joka lähti Central Stationilta. Pois piti jäädä North Stratfield asemalla, jolta oli pieni kävelymatka outlettiin.

Central Station ei ollut mikään kummoinen paikka. Aikalailla verrattavissa Helsingin Rautatieasemaan (vaikkin isompi vain). Ulkoa se oli heinompi kuin sisältä. Tai sitten meillä on tässäkin liian hyvä vertailukohde - New Yorkin Grand Central Station...

Kiiwit olivat iha tökreän hyviä tuolla!
 Illalla mentiin taas Randwickiin syömään. Siellä oli jollakulla syntymäpäivät, joten koko ravintola lauloi syntymäpäiväsankarille laulun :)

24.10: Coogee Beach auringonottopäivä (no photos)

Illalla mentiin vain Randwickiin syömään. Meikäläinen paloi. Hiukan punoitti, ja tämä kuva näyttää aika järkyttävältä!
25.10: Blue Mountains
Lähdettiin siis käymään aivan must paikassa - blue mountainssilla. Päästiin meidän multikorteilla sinne asti. Jäätiin pois Katoomban asemalla ja ostettiin kierrosbussi liput. Bussista sai jäädä pois millä pysäkillä vain ja nousta kyytiin mitä pysäkiltä tahansa koko päivän ajan. Paikkaa ajoi ympäri kaksi bussia, jotka kulkivat puolen tunnin välillä toisistaan. Meidän esimmäinen bussikuski Jimmy oli aivan mahtava tyyppi! Se oli kunnon kielimies ja kertoi mitä kannattaa tehdä ja mitä ei, moikkasi jokaista tämän äidinkielellä (meitäkin suomeksi) ja toivotti tervetulleeksi bussiinsa. Toinen kuski ei ollut ihan niin eläväinen selittäjä, vaan hiljainen ukko joka vain ajoi reitin ja pysähtyi milloin ihmiset halusivat.

Ostettiin liput mysö Scenic Worldiin eli päästiin kaapeliajelulla Skyway rotkon yli, Railwayllä alas laaksoon, siellä päästiin kävelemään Walkway polkuja pitkin ja opittiin alueen kaivoshistoriasta sekä lopuksi Gablewayllä takaisin ylös, mistä pääsimme jatkamaan matkaa..

Skywaystä näki myös alas rotkoon.

Three Sisters Skywaystä katsottuna.

Minä ja taustalla Three Sisters

Mary's Lookout

Walkway meni upeassa "viidakossa" jossa oli paljon palmuja ja valtavia puita!

Gableway takaisin ylös.

Maisemat ja näkymät Echo Pointilta, eli siltä paikalta, josta Three Sistersit näkee parhaiten, olivat upeat! Paikka oli sanoinkuvaamattoman kaunis!

Three Sisters, joita oli ennen ollut seitsemän

Käytiin myös Three Sisterssien vieressä, ja pääsiin ihan koskettamaan yhtä sisaruksista. Sillä paikalla tuuli erittäin paljon, ja portaita kävellessä meikäläiselle iski jopa korkeanpaikan kammo, sekä hirvittävä pelko siitä, että tipun!

Myös näkyma kolmen sisaruksen viereltä oli upea!

Koskin yhtä sisaruksista!
 Sen jälkeen meidän aika rupesi olemaan lopussa, viimeinen bussi tulisi puolen tunnin päästä, joten mentiin käymään vielä Gordon Fallsseilla, mikä oli kaikkea muuta kuin vaikuttava putous - säälittävä pieni liru vain.

Bussia venaillessa näin villipapukaijan!

Porukat otti todistusaineistoa siitä, että meikäläisen sänky oli muka täynnä tavaraa (en myönnä!)

26.10: Ei ohjelmaa. Päätöntä harhailua ympäri kaupunkia. Tuliaisten etsimistä.
Kierreltiin siis ympäri kaupunkia. Ostettiin tuliaisia Paddy's marketista. Sain viimein, neljän päivän odotuksen ja toivomisen jälkeen pizzaa. Käytiin Randwickissä Doughboyssa syömässä pizzat.

Hotellin parvekkeen edessä oleviin puihin lensi erittäin kovaäänisia papukaijoja

Doughboyssa

27.10: Coogee Beach, Paddington Market ja ilotulitukset
Lauanaina lähdettiin aluksi Coogee Beachille, mutta kovinkaan kauaa me ei jaksettu siellä olla.

Lähdettiin sitten pikaisesti käymään Paddington Marketeilla, mikä oli iha mukava paikka, mutta ei mitenkään erikoinen. Etenkin taideteoksiaan myyvät taiteilijat olivat kivoja ja työt upeita!
Illalla lähdettiin jälleen Darling Harbouriin katsomaan ilotulituksia.

28.10: Last Day; Sydney Zoo
Meidän viimeisenä kokonaisena päivänä lähdettiin käymään Darling Haroburissa, aivan SeaLifen vieressä sijaitsevassa Sydenyn eläintarhassa. Oli mukava paikka, vaikkei niin kiva kuin Taronga Zoo.

Ja koalat vain nukkuivat taas

Näimme pienen ihmeen, yksi koalista nosti päänsä ja jopa haukotteli!

Nämä siilit olivat nii ihania, meikäläisen lemppareita!

Kengurulla oli pieni poikanen.

Emun poikanen

Kookaburra

Myös tämä krokotiili Rex oli upea - ja iso!

Illalla mentiin meksikolaiseen syömään, missä paikan omistajamies piti ihanan laulu ja soitto esityksen!

29.10: Adios Australia Hello Finland (30.10 klo 6 am kone saapui takaisin Suomeen)

Joudittii lähtemään hotellin check outin takia todella aikain hengaamaan lentokentälle.

Sain koko paluumatkan aikana nukuttua vaivaisen tunnin, olin aivan rättipoikki kun pääsin kotiin. En ole oikein varma, että kuinka mä sen 22 tuntia, jotka mä tuolla koneessa istuin, oikein kulutin.

Singaporesta helsinkiin matkalla kone oli puolityhjä, joten vaihdoi meidän ahtailta paikoilta ikkunapaikalle ja valatasin lisäksi kaksi paikkaa itselleni. Oli huomattavasti mukavampaa!

Jossain Singaporen jälkeen ukosti.

Huomaatte varmaan kuinka meikäläisen kirjoitus kärsii. Kohta alkaa olla kiire, kun pitää lähteä sinne aiemmin mainituille Halloweenkekkereille!

Mutta tässä nämä tälläerää! Adios!