Thailand (part 2)

HOX HOX: kaikki jotka vaativat laadukkaita ja ideoita ja ajatuksia herättäviä, upeita ja erikoisia kuvia ekstoottisesta thaimaasta, skipatkaa postaus - tulette pettymään ja pahasti. Tämänkertaisen postauksen kuvien koko idea on näemmä #rantaselfie (No joo, myönnän: tässä pämähtää vain miljoona kuviaa meikäläisestä kauniilla rannoilla. Meikäläinen pilaamassa muutoin kaunista maisemaa xD)

Oikeasti. Pahoittelen sitä, miten surkeita kuvia olen ottanut koko matkan ajalta. En ole näemmä kuvannut oikeastaan mitään järkevää. (minä edestä, minä takaa, minä rannalla, minä makaan (rannalla), minä makaan (altaalla), minä istun (syömässä), minä istun (veneessä), minä, minä, minä, minä) Kyllä mulla kuvia on essistäkin, samalla tavalla. Istumassa, makaamassa ja syömässä milloin missäkin. Mutta sen sijaan, että olisin ottanut niitä eksoottisia ja erikoisia kuvia (kuten esimerkiksi neljä ihmistä ja kana skootterin päällä, ja ainut jolla on kypärä on mopoa ajava äiti, muksut istuvat kyydissä tukka hulmuten), jotka herättäisivät ajatuksia ja keskusteluja, saattaa meikäläisten matkakuvista herätä keskustelu ainoastaan meikäläisen perseen koosta. (lol)

Nooooo, mutta eikai se maailmaa kaada. Ei kuvat meikäläisestä istumassa, makaamassa ja syömässä milloin missäkin, taikka keskustelu meikäläisen perseen koosta. Saatte itse päättää kumpaa tarkoitan.

Ne jotka eivät ole käyneet vielä edellistä postausta kurkkamassa, klikatkaapas tästä!

THAILAND KRABI AO NANG - 1.1.2014 - UUDEN VUODEN ENSIMMÄINEN PÄIVÄ

Vietettiin uudenvuoden päivää maailman rennointen altaalla maaten ja aurinkoa ottaen. Syötiin jopa hotellin ravintolassa. Ilalla lähdettiin vain katsomaan auringonlaskua (jota ei taaskaan näkynyt) ja eksyttiin kuitenkin hiukan syömää rantaravintolaan (hups) Päivän aikana otettiin ainoastaan puhelin kuvia, eikä niitäkään järin montaa.

2.1. - PODA ISLAND ELI PITKÄHÄNTÄVENEELLÄ PARATIISIRANTOJEN ÄÄRELLE

Poda Island on saari, joka näkyy Ao Nangin rannasta. Matka sinne kestää pitkähäntäveneellä n. 20-25 min. Edestakainen matka maksoi 300 bathia (eli 7,5 e). Ao Nangin rannalla on lippupiste, josta saa ostettua lippuja. Siellä myyjämamma lähetti meidät erään kuskin mukaan ja sanoi vain "remember number 3, he will take you back also". Niimpä me (ja pari ruotsalaista) seurasimme numero 3 veneelle. Ukko kuskasi meidät Podalle ja sanoi tulevansa hakemaan neljältä. Adios ja näky. Poda on pitkä ranta. Rannalla oli myös kioski josta sai ruokaa, juomaa ja vesileluja. Rannalla kulki muutenkin edestakaisin jäätelöä ja virvokkeita myyviä ukkoja ja muutamassa kohtaa oli myös kunnon "grilli", josta sai ostettua hedelmiä ja jotain tosi simppeliä ruokaa (ja oli sillä myös juotavaa ja sipsejä myynnissä).

Nousuveden aikaan ranta oli todella kapea, ja se kohta, minne pitkähäntävene meidät jätti, oli erittäin täynnä. Lähdettiin kuitenkin kävelemään rantaa pitkin pidemmälle, ja osittain vedessä kahlaten löydettiin sitten rannan toinen pää ja siellä oli sitten enemmän tilaa. Laskuveden aikaan takaisin kävely oli super helppoa, kun vesi oli laskenut useita metrejä. Ranta oli aika jyrkkä, siihen löivät aallot, vesi kirkasta ja ihanan sinistä. Uimaan on helppo mennä, kun ei joudu kahlata hirmuisen syvälle! Rannalta oli uskomattoman kauniit maisemat. Ah, nyt on ihana muistella oloa siellä lämmössä, sängyssä kyyhöttäessäni ja kylmyyttä pakoillessani vällyjen alla.
Ikävä on takaisin, se täytyy myöntää.

Poda oli kyllä ihana ranta.

Lähtössä Ao Nangin rannalla, kuten moni muukin

Sitten rantauduttiin paratiisiin!

Siellä mä lilluilen :D Hihi, varpaat

Poda Beach silta.

Sitten ostettiin jäätelöt evääksi. Ai että mehujää oli hyvää!

Tuonne kauas kulman taakse ranta jatkui. Ja tuolla kaukana näkyy sitten taas sitä osaa mantereesta, jossa myös Ao Nang sijaitsee.. Jossain siellä :D

Päästiin sitten takaisin hotellille, erittäin märän ja mielenkiintoisen pitkähäntävenematkan jälkeen. Numero kolme oli kahminut itselleen paljon asiakkaita ja tungettiin sitten Essin kanssa melkein täyteen pitkähäntäveneeseen. Ja meidän jälkeen kyytiin änkesi vielä neljä tyyppiä lisää. Sitten päästiin lähtemään. Ja paluumatka oli kunnon bumby ride. Oltiin kaikki märkiä. Meikäläisen silmät oli ihan täynnä hiekkaa ja tavarat litimärkiä kun päästiin takaisin rantaan. Meikäläisen vieressä istuva ruotsalainen kiljui kuin pikku tyttö ja yritti suojata itseään pyyhkellää, voivotteli koko matkan veden roiskuessa joka puolelta ja kastellessa meidät kaikki. Itse en voinut muuta kuin nauraa, sekä tilanteelle, sille että kastun ja kaikki tavarani ovat litimärkiä sekä sille ruotsalaisukolle (joka herrasmiehenä tarjosi jopa meikäläiselle suojaksi pyyhettään. Ystävällisesti kieltäydyin, sillä mikäs siinä kastuessa. Kesä kuivaa sen minkä kastelee.)

Illalla mentiin tapamme mukaan rannalle kävelemään ja sitten syömään.

Mentiin pizzalle. Molmepien teki mieli jotain muuta kuin thaikkuruokaa, joten mentiin halpojen pizzojen perässä kantapaikkaamme.

... ja jälkkäriä! Friteerattua banaania ja jäätelöä!
3.1. - RAILAY BEACH ELI BURN BABY BURN JA O'LALAA MITKÄ MAISEMAT

Tänä päivänä lähdettiin sitten Railay Beachille (jota Finnmatkojen oppassa kuvailtiin: maailmallakin tunnettu) Railay oli ihana paikka. Kaunis, rauhallinen, suht pieni ranta. Sinne kulki 10-15 min pitkähäntäveneellä ja edestakas matka maksoi 200 bathia (eli 5 euroa). Tälläkertaa kuski vain heitti meidät sinne ja meidän täytyi sitten itse löytää kyyti takaisin (mikä ei ole vaikeaa, sillä teittyyn aikaan päivästä sinne saapuu pitkähäntäveneitä kuskeineen odottelemaan, johko ne itseään kärventävät turstit haluaisivat lähteä kotiin) Railayllä oli myös ihan super kuuma, sillä se oli suojaisasti lahdessa, eikä sinne päässyt järin montaa tuulenvirettä. Meikäläinenkin huomasi välillä makaavansa maassa ihan hikisenä. Onneksi ihanan virkistävä meri ei ollut monen askeleen päässä :)

Ja nyt tulee niitä rantaselfieitä! Ja paljon!

Taas lähtö Ao Nang Beachiltä. Näitä kuvia ja auringon paistetta katsellessa kaipuu takaisin yltyy välillä ihan hirmuisen suureksi. Miksi meidän pitikään joutua läheä? Haluan takaisin. Ei nyt vaan heti!

Ja näin luotettavan näköinen on pitkähäntäveneen (varmasti erittäin ekologinen.. kröhm) moottori

Onnelliset maailmanmatkaajat!

Pitkähäntäveneellä oli ihana matkustaa, tuulenvire viilensi ihanasti. Pariin oteeseen mentiin myös veneen keulaan aurinkoon istumaan ja nuuskimaan tuulta :)

Ja sitten saavuttiin meikäläisen toiselle lempparirannalle. Railay oli, kuten aiemmin sanoin, ihana! Se on super kaunis. Ei edes paikan päällä ollessa uskottu olevamme todellakin ihan aikuisten oikeasti Thaimaassa ja vieläpä niin upeissa maisemissa. Usein reissumme aikana huomattiinkin toiselevamme toisillemme: "mä en edelleenkään usko et me oikeesti ollaan tääl"

Elämä oli kuin unta nuo pari viikkoa. Sillä aika unenomaiset maisemathan nuo ovat. Ja nyt ne ovatkin jo kaukainen (ja lämpöinen) muisto. Ah, sanoinko jo, että haluan takaisin? (ei pitäisi katsella näitä kuvia)

Eiköhän tyypin ilme kerro vastauksen kysymykseen: oliko kivaa?
Railay Beachilla on myös hotelli ja pieni kävelykatu, jonka varrella oli pari rantabaaria ja pannarikatukeittiö sekä pieni kauppa (josta saatiin jäätelöä ja kokista) Joten Railaylle voi lähteä myös ilman eväitä :)

Ahahahaha, mitäköhän meikäläinen on tässä selittänyt..

Vuori tuolla takana on ainakin näääääin iso

"Mä viilentelen itteeni"

Kun sanoin että Railay on pieni, en tarkoittanut, että se olisi ihan mini. Oli sillä ihan mukavasti kokoa kuitenkin ;)

Auringonpalvojat :)

Tää on niiiiiin thaimaa turistikuva!

Kuten aiemmin sanoin, rannalle ei tuullut paljoa ollenkaan, joten hikihän siinä tuli ;)

Meikäläinen varmaan yrittää selittää Essille jotain kameran käytöstä ...

Ja tässä se nyt sit tulee: Railay Beach silta

Sanoinko jo, että haluan takaisin. Miten tuntuu, että toistelen itseäni...

Pepussa on varmaan hiekkaa :D
Tästä illasta en muista mitään. Illalla ei oltu otettu edes kuvia. Se on saletti, että hotelliin päästyämme käytiin suihkussa, pidettiin after sun rasvaussessiot ja sitten varmaan vähän datailtiin (järjestys saattoi olla mikä vain). Ja niiden jälkeen syömään. Villi veikkaukseni on, että syötiin jotain thaikkuruokaa! :D

Seuraavassa postauksessa, jonka toivottavasti saan aikaiseksi julkaista huomenna, lähdetäänkin sitten viidakkoon ja näätte mikä oli yksi meikäläisen lemppari (tai oikeastaan se kaikista lempparein) juttu koko reissussa!

Kiitos ja anteeksi nuo kuvat..