Thailand (part 4)

Before you start, check out: Thailand part 1, part 2 & part 3 !

THAILAND KRABI AO NANG - 6.1. - CHICKEN ISLAND JA KOOKOSDRINKKI

Lähdettiin tälläkertaa Chiken Islandille. Kuski heitti meidät rannalle ja sanoi tulevansa hakemaan kolmelta. Ja niinhän se sitten kolmelta tuli. Chiken Islandista ei noussut mikään meikäläisen lemppari ranta, vaikka sille tultiin myöhemmin uudestaan käymään. Tämä ranta oli suht pitkä, nousuvedellä itse rantaa oli todella vähän, kun taas laskuveden aikaan kykeni hiekkasärkkää pitkin kävelemään vieressä olevalle Tub Islandille (josta ei kamerassa ollut yhtään kuvaa.. pitää varmaankin tehdä erillinen postaus, joka voisi kulkea nimellä: kännykkäkuvien thaimaa :D) Tänäpäivänä mennessämme vesi oli korkealla, joten ei päästy Tubille, sillä ei viitsitty lähetä uimaan. Chiken Islandille oli matkaa muutaman minuutin pidempää kuin Podalle ja matkan hinta oli sama, 300 bathia.

Siinä missä Chiken Island ei muutoin meikäläistä säväyttänyt (samalla tavalla kuin esim. Railay tai Phra Nang), oli se kuitenkin upea ja kaunis paikka. Nimensä saari on saanut kanan päätä muistuttavasta kalliomuodostelmastaan, mutta valitettavasti sinne ei päässyt millään tapaa rantaa pitkin kävellen, vaan tämä kalliomuodostelma oli toisella puolella saarta (joten ei nähty sitäkään kertaakaan, joten siitäkään ei ole kuvaa). Chiken Island on kuitenkin ehdottomasti paras paikka snorklaamiseen. Saarella on myös pieni kioski, josta saa myös yksinkertaista ruokaa.

Käytiin hakemassa kokista ja hiukan syötävää, ja koska en jaksanut käytää käsiä rahapussukkani kantamiseen, löytyi sille onneksi hyvä säilytyspaikka!

Siinä on ase! ;)

Ja meikäläisen hiukset on mitä upeimmin! ;-D

Tuo pieni saari kaksikko, joka on kuvan keskiosassa, on Tub Island

Chiken Islandilla otin siltakuvat yksin itselaukaisijan kanssa :D En jaksanut vaivata Essiä oman missioni kanssa enää... Olihan se ottanut jo ties kuinka monet kuvat. Silläaikaa kun lähdin kuvailemaan, oli essi snorklaamassa, joten kirjoitin hänelle hiekkaan virestin minne olen menossa :D

Kolmelta meidän kyyti siis tuli sitten hakemaan meitä, istuttiin pitkähäntäveneen keulassa tukka tuulessa hulmuten ja tuulta haistellen. Mentiin takaisin hotellille ja hetkeksi altaalle ottamaan aurinkoa ja uimaan ei-suolavedessä.

Illalla suunnattiin syömään, shoppailemaan ja drinksuille. The Beach Barissa oltiin käyty uutenavuotena nauttimassa ananasdrinkit, ja tänään oli kookkosdrinkkien vuoro ;)

pari ilosta tyyppii

se on helppo hymyillä kun on drinkki kädessä ;)
ja sitten miljoona kuvaa meikäläisestä ja drinkistä:

Suunnattiin sitten kaupan kautta rannalle katselemaan tähtiä ja juomaan breezereitä.

Pinkki breezeri :D

Meikä katselee tähtiä, vaikka näytän ennemminkin rannalle sammuneelta... :D

7.1 & 8.1 & 9.1

Käytiin uudestaan snorklaamassa chickenillä (eli chicken islandilla). Kala puri tälläkertaa meikäläistä kolme kertaa (kuten aiemmin on jo selitety) ja sain auringonpistoksen ja mulle tuli tosi huono olo. Oksentelin jopa. Onneksi päästiin elossa hotellille, ja meikäläisen olo rupesi hiukan paranemaan. Essille tuli kuitenkin myös huono olo (vasta hotellilla kylläkin, ei edelleenkään tiedetä mikä siihen oli syynä). Seuraavat päivät vietettiinkin rennosti hotellilla ja altaalla makoillen, hiukan syöden ja paljon vettä juoden. Essin olo parani parin päivän jälkeen. Meille jäi kuitenkin suuri "viha" Chicken Islandia kohtaan, eikä haluttu koko loppumatkan aikana puhua saaresta. Kutsuttiinkin sitä ironisesti se-jonka-nimeä-ei-tulisi-mainita. Ihan vain, koska molemmille tuli hiukan huono olo, jos puhuttiin saaresta sen oikealla nimellä.

Meikäläisen osalta nämä muutamat allaspäivät olivat kuitenkin mukavan rentoja. Meikäläisellä oli hyvä fiilis ja olo, luin ja söin.

10.1 - KRABI TOWN WEEKEND MARKET

Koitti perjantai ja viikonlopun iltamarkkinat. Vietettiin aamu ja päivä tyytyväisenä hotellilla köllöillen (jälleen kerran), syötiin hiukan välipalaa ja sitten illan koittaessa, otettiin tuktuk ja lähdettiin Krabi Towniin. Ao Nang sijaitsee n. 30 minuutin matkan päässä Krabi Townista. Krabin keskustassa ei ole oikeastaan mitään nähtävää ja se on todella ruma paikka. Markkinat olivat kuitenkin mukavat. Siellä oli myynnissä kaikkea tursitikrääsästä ruokaan ja hedelmiin. Paikalla oli myös paikallisia, siinä missä Ao Nangissa näkee ainoastaan ravintoloiden/kauppojen/yms työntekijöitä ja turisteja (olenkin sanonut kaikille, että joka kolmas vastaantulija oli suomalainen)

Matkaan lähtiessä nähtiin myös kaunis auringonlasku!

Mikä ei kuulu joukkoon?

Saippuamyyjä

Tämä toimi suunnistusapunamme erittäin rumassa ja sekavassa keskustassa: apinavalot

Meidän tuktuk kuski odotteli meitä koko sen ajan kun olimme ostoksilla ja heitti meidät sitten takaisin hotellille. Koko kyytimme (edestakainen matka ja odottelu) maksoi yhteensä 800 bathia, eli noin 20 euroa (eli kympin per lärvi)

11.1 - VIIMEINEN PÄIVÄ, ELI KUN KAIKKI NÄYTTI NIIN KAUNIILTA JA OLO OLI HAIKEA

Olo oli todella haikea, kun tajuttiin tekevämme kaikkia juttuja viimeistä kertaa. Käytiin vikaa kertaa syömässä. Vikaa kertaa rannalla uimassa. Vikkaa kertaa siellä ja täällä. Ja oudointa oli, että kaikki näytti niin kauniilta, nyt kun siitä piti luopua.

Käytiin vikaa kertaa uimassa meressä.

Käytiin ihanassa ja rentouttavassa öljy hieronnassa (tässä kuvassa ei olla me vaan jotkut muut suomalaiset). Saatiin kaupan päälle manikyyri ja ostettiin vielä jalkaraspaus. Oli ihanaa ja meinasin ihan nukahtaa. Paikan omistaja mamma oli ihana, kiikutti meille banaania ja ananaspaloja. Tarjosi jopa kahvia, mutta kumpikaan meistä ei essin kanssa juo.

Hierontasessioiden jälkeen meidät istutettiin rannalle tuoleihin katselemaan auringonlaskua, banaania ja ananaksia syöden.
Ja seuraavaksi sitten miljoona auringonlasku kuvaa...

ja niin me oikeastaan nähtiin aurinko viimeisen kerran thaimaassa (kunnolla). Nähtiin se kyllä ohimennen lentokentällä ikkunasta... Maksettiin hierontamme ja mamma sanoi meille vain "and tomorow you come again and watch the sunset" sanoin hänelle vain surullisena, että lähdemme huomenna kotiin. Sitten mamma halasi meitä ja toivotti hyvää kotimatkaa.

Ja sitten me lähdettiin tuhlaamana viimeisiäkin rahoja tuliaisiin..
Ja sen jälkeen koitti operaatio hallitun kaaoken siirtäminen matkalaukkuun.

Kutsuin tavaroitteni huoneeseemme muodostamaa epämääräistä möykkyä hallituksi kaaokseksi. Jos etsin jotain tavaraani, oli se varmasi jossain "hallitun kaaoksen keskellä".

12.1.- KOTIINLÄHDÖN PAIKKA.. ELI BAIBAI THAILAND (GONNA MISS YOU) AND HELLO FINLAND (I'VE BEEN MISSING YOU.. A LITTLE)

Kotiinlähtöpäivän selitinkin aika hyvin siinä ensimäisessä thaimaa postauksessa, mutta lähtö oli siis silloin kuudelta aamulla, kotona suomessa oltiin sitten puoli viideltä päivällä. Olin hereillä mahdottoman monta tuntia ja nukuin kuin tukki taas omassa, pehmeässä sängyssäni. Matkalaukkuni käärittiin kelmuun ja kelmu kesti hyvin koko paluumatkan. Laukkumme skannattiin ja merkittiin tuollaisella turvatarralla, jotta emme olisi vieneet maasta esimerkiksi tiikerin taljaa tai särvikuonon sarvia (saatiin puhtat paperit ja hienot maasta poistumis leimat) Odotettiin koneeseen pääsyä pari tuntia, kävelin siitä ajasta ympyrää puoli tuntia. Lento kesti 12 tuntia ja siitä pari tuntia vain tuijottelin ulos ikkunasta. Katsoin pari leffaa ja kolme luontodokumenttia, kuuntelin musiikkia ja luin kirjaa. Olin erittäin tyytyväinen ja iloinen kun pääsin takaisin kotiin. Jäädyin, koska ilma oli niin kylmä. Oli iloinen yllätys, kun oli satanut lunta.

Ja nyt sitä ollaankin tässä. Kirjoittelemassa teille tätä postausta. Viikko siitä kun tultiin takaisin, ja kaikki tuntuu niin kaukaiselta ja etäiseltä jo.

Mutta ehkä verestelen vielä muistiani ja oikeasti teen sen kännykkäkuvien thaimaa -postauksen.. ja lupailin tekeväni sen rantaesittelypostauksen myös...

Ja ehkä voisi myös keskittyä tähän nykyhetkeen ja mennä oikeasti ulos kuvailemaan joku päivä... :D